środa, 18 lipca 2012

Domowy chleb

Najprostszy, a zarazem najbardziej skuteczny przepis na chleb. Nie wymaga posiadania specjalnych urządzeń do wypieku chleba, robi się go bardzo szybko i prosto. Nic tak nie smakuje jak gorąca kromka dobrego chleba z masłem, więc czemu raz na jakiś czas nie sprawić sobie tej małej przyjemności? :) Co ciekawe, chleb ten zachowuje świeżość dużo dłużej niż ten kupiony w piekarni. Przepis   dostałam od mojej mamy :) Do dzieła! :)

Składniki:

  • 0,5 kg mąki krupczatki
  • 3 łyżki słonecznika
  • 0,5 szklanki otrębów pszennych, żytnich lub mieszanych
  • 1,5 łyżki sezamu
  • 1,5 łyżki siemienia lnianego
  • 0,5 łyżki soli
  • 0,5 łyżki cukru
  • 2,5 dag drożdży ( ćwierć kostki)
  • 0,5 litra letniej wody



W dużej misce mieszamy dokładnie mąkę z ziarnami i solą.


 W osobnej miseczce zasypujemy drożdże cukrem, zalewamy wodą i dokładnie mieszamy, aż do momentu rozpuszczenia się cukru. Przelewamy drożdże do miski z "suchymi" składnikami i jeszcze raz bardzo dokładnie wszystko mieszamy. Powstałą masę przekładamy do foremki ( ja używam tej, w której piecze się keksy) wyłożonej papierem do pieczenia.


Wkładamy foremkę do rozgrzanego do 50 stopni piekarnika i pieczemy przez 15 minut, po czym zwiększamy temperaturę do 200 stopni i pieczemy przez godzinę. To wszystko :)

Smacznego!



3 komentarze:

  1. Wypróbowałam i chyba więcej nie kupię chleba w piekarni. Przepis super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie piekłam chleba z krupczatki muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę ciekawy mix dodatków i ten zapach!

    OdpowiedzUsuń